Monday, 14 November 2011

Kami dha BFF balik yippy~

hye salam~ happy nya ari ku sjak ari jumaat lalu~
coz kami dha cam besa dha...
cite nyer bermula...... tyme kwn saya c wan kata.. yg c bff sy c zilah nak minta maap kat sy coz...
x lama kan cuti.. so nnti da terjadi sesuatu yg x baek tyme cuti... tu lah pasal dia maw minta maap ngan aq~
c wan kata.... aq maapkan dia kah???
erm... kalu mulut ku kata ya~
but my heart said not~ c0z dia dulu tlah mengusir ku dgn buruk.... 

n impossible to make our relationship better~
so... i said yes........ n tyme kami d suruh gi pdg~ kwn ku c ainah tarik aq gi jumpa dia utk bersalaman......
tyme tu aty ku cam x selesa... dan masih malu n takut ngan dia.........


Keesokan ari nya (khamis) yg td tu ari rabu~
tyme aq dha sampai d skul... trus aq cari dia..
dia masih x layan aq... so aq ltak beg ku d meja dan gi jln ngan c emma.. dan wat dek jew....
pas jln2... kami suma disuruh gi dewan..... dan dia lom taw laik yg aq mo bagi dia kejutan ...
buku ziana zain nya~
tanpa ku duga... dia yg bagi aq kejutan terlebih dahulu....
aq terjumpa sebuah buku biru aq jumpa d beg ku.....
isi buku tu penuh ngan kenangan2 aq ngan dia......
dan kenangan pahit dia ngan aq....
dan akhirnya... aq p0wn menitis kan air mata
tyme dia kata yg bestfriend ku c ainah~ dan bukan nya dia...
sedih sgt aq..........

so.... kata rakan yg duduk d blakang ku tyme tu (pika)
jgn lah menangis bha.... kuatkan semangat...
aq pun mengelap tangisan ku... dan trus mmbuat buku nya pulak~

dgn bantuan c pika  aq dpt juak menyiapkan buku ziana zain c zilah aq arap dia menyukainya....
dan tyme kat kantin.... aq beranikan diri utk membaginya.... huhhhhh! seram sejuk tgn ku......
dia tyme tu x kata apa2... dia cuma bagi ekspresi muka yg ceria jak....
pas bagi dia... trus aq gi dewan...(perasaan aty ku masih malu laik kat dia)


tyme d dewan pulak~ aq mmbls komen2 nya trhadap ku.. di buku biru tu...
aq kata~ aq x da hubungan ngan c ainah p0wn.. dia cuma seorang kwn yg kehilangan bff nya seperti ku...
dan menemani ku disaat kw bersama ngan c dewi (bff c ainah)
dan "last words, do u want 2 be my bff again?"
pas suma komen2 tu aq bls...
aq suwuh c pika bagi... dan suwuh dia bagi aq sok...


ari jumaat~
tyme aq sampai jew kat skul.. dia terus bagi aq buku biru dan buku ziana zain~
huh! trus aq terkejut..."napa pulak dia bg buku ni.... aq suwuh smlm buku biru jak..."???

erm.. dia kata baca buku biru dulu...
so tyme tu juak aq baca... dan baru aq paham...
dia suwuh aq carikan lagi byk album ziana zain... dan anugerah2 yg tlah dia dpt...
huhh lega aty hihi~
erm.. da kan aq kata yg last words tuu....
dia bls... dia maw blik ngan aq... tp dia suwuh aq pujuk c ainah utk minta maap ngan c dewi...
supaya kami le borak laih...
slpas aq mmbaca tu...
aq panggil dia... ke meja ku...
dan berborak liak ngan dia.......
dia kata.... c dewi... cuma nak kasi jelez c ainah~
erm.. pelik kan~~~
erm... so... tyme c ainah dyg kat skul....
aq pujuk... dia sampailah... dia mau juak akhirnya minta maap ngan c dewi/./...
so...
the ending was..... ketika dewi dan ainah bff balik...
asfa n zilah... pun bff balik..............
n live happily ever after(aminn.) hihihihhi~ alhamdulillah` akhirnya berakhirlah ujian yg telah Allah bagi ke pada ku.... dgn amn` fuhh!`



by  ASFA 

2 comments:

  1. kawan ada antara insan yang terpenting dalam hidup kita, melalui mereka kdg2 kita dpt lihat kslpan diri kita kan...

    ReplyDelete
  2. yApz... that right...
    n aQ x mahu kehilangan sahabat sejati seprti dia...

    ReplyDelete

Blinking Domo